اسلایدر

رمزگشايي محققان از قدرت ضربات مشت «بروس لي‌»
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

پژوهشگران با استفاده از اسكن مغزي، قدرت ضربات مشت رزمي‌كاران را رمزگشايي كرده و دريافتند، شدت و قدرت ضربات مشت، ارتباطي به قدرت عضلاني نداشته و وارد كردن چنين ضرباتي به ساختار سيستم عصبي مغز مرتبط است.بسياري بر اين عقيده هستند كه قدرت يك رزمي كار مانند «بروس لي» به عضلات قوي ورزشكار وابسته است؛ اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه در حقيقت توانايي عضلات براي وارد كردن چنين ضربات قوي مشت توسط ناحيه‌اي در مغز كنترل مي‌شود.

پژوهشگران كالج سلطنتي لندن با انجام اسكن مغزي، تفاوت در ساختار عصبي مغز 12 قهرمان كاراته به كمربند مشكي و 14 سال سابقه حرفه اي را با 12 ورزشكار همسال و غير حرفه‌اي مورد مقايسه قرار دادند.اسكن مغزي بر روي دو گروه، ساختار ميكروسكوپي متفاوت را در برخي مناطق مغز نشان مي‌دهد و اين تفاوت در قشر سفيد مغز در بخشي به نام مخچه و قشر پره موتور كه مسؤول كنترل حركات هستند، روي مي دهد.

دكتر «اد رابرتز» سرپرست تيم تحقيقاتي تأكيد مي‌كند: كاراته كاران با كمربند مشكي قادر به انجام حركات هماهنگ و پي در پي ضربات مشت هستند؛ درحالي كه ورزشكاران مبتدي از اين توانايي برخوردار نيستند و به نظر مي رسد كه اين توانايي به اتصالات عصبي در مخچه مرتبط است كه باعث ايجاد هماهنگي دقيق حركات دست و تنه مي‌شود.نتيجه اين پژوهش در مجله Cerebral Cortex منتشر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:44
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.